Sunday 19 August 2012

اطلاعیه شماره 36 - پیام تسلیت رضا شهابی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی - پیام مشترک کارگران دربند رضا شهابی و علی نجاتی

پیام تسلیت به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی
حادثه غم انگیز زلزله در شهرستان های اهر، ورزقان و هریس موجب تاسف و تاثر جامعه بزرگ کارگری گردید . در درجه ی اول مسبب این گونه حوادث کوتاهی مسئولین حکومتی است چرا که در طول این سال ها علی رغم داشتن تجربه ی زلزله های رودبارو منجیل و بم و آسیب های بدون بازگشت آنها، برای مقاوم نمودن و رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز هیچگونه کار بنیادی انجام نداده اند. ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف استان آذربایجان و ملت ایران برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواستارم و از تمام همشهری ها و مردم عزیز و تشکل های کارگری و مردمی، شخصیت های مردمی و آزادی خواه و نهادهای بین المللی و امداد رسانی داخلی و خارجی، عاجزانه تقاضا دارم در این گرمای طاقت فرسای تابستان با کمک های مالی، دارو، چادر، پتو، پوشاک و مواد غذایی، چراغ و والور به یاری مجروحین و زیر آوارمانگان و بی خانمان ها در شهرها و روستاهای اهر، هریس و ورزقان بشتابند.
رضا شهابی
کارگر زندانی، خزانه‌دار و عضو هیات‌ مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه
بیمارستان امام خمینی - 23/ 5 / 91
٭٭٭
پیام کارگران دربند رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای واحد و علی نجاتی عضو هیأت مدیره سندیکای نیشکرهفت تپه
گرانی مایحتاج روزانه مردم و افرایش نجومی تورم و گرانی افسار گسیخته قیمت کالاهای مصرفی، پزشکی، دارویی نفس مردم محروم و ضعیف را بریده است و عملاً قدرت خرید اکثریت جامعه را پایین آورده است. افزایش سرسام­آور بهای اجاره مسکن، افزایش لشکر بیکاری، نبود امنیت شغلی (البته شغلی وجود ندارد که امنیت شغلی داشته باشد) قدرت تصمیم­­گیری برای جوانان را جهت تشکیل زندگی غیر ممکن ساخته است.
طبق آمار و ارقام کارشناسان دولتی خط فقر یک میلیون تومان اعلام شده ولی دستمزد مصوبه شورای عالی کار و دستمزد، بر اساس تورم اسفند ماه سال 90، سیصد و نود و هشت هزار تومان تعیین می­شود، یعنی یک سوم زیر خط فقر، این یعنی مرگ تدریجی برای خانواده بزرگ کارگری. یک خانواده چهار نفری طبق قانون باید از حداقل امکانات بهره­مند شوند، یعنی با درآمد ماهانه بتواند حداقل مایحتاج یک خانواده چهار نفری از تحصیل تا مسکن، درمان، خوراک، پوشاک و تفریح را تامین کند، ولی عملاً می­بینیم کارگران با این حقوق هیچ کدام از این مایحتاج که هر کدام به نوبه خود مهم و اساسی هستند را نمی­توانند برآورده کنند. تورم به روز افزایش پیدا می­کند و قدرت خرید مردم به روز سیر نزولی به خود می­گیرد. 
ما کارگران دربند ضمن محکوم کردن گرانی­ها و افزایش تورم و به طبع آن پایین آمدن قدرت خرید کارگران تقاضای تشکیل جلسه شورای عالی کار و دستمزد طبق ماده 41 قانون کار برای تعیین دستمزد کارگران براساس تورم اعلامی از طرف بانک مرکزی را که 5/22 درصد می­باشد در نیمه دوم سال 91 هستیم. دولت همانطور که در پایان هر سال دستمزد کارگران را بر اساس تورم سه ماهه آخر همان سال برای سال جدید تعیین می¬کند، باید دوباره دستمزد کارگران را به دلیل افزایش تورم افزایش دهد تا کارگران حداقل بتوانند برای زنده ماندن امیدوار باشند، دستمزد مصوبه دولت در سال 90 در حقیقت برای زنده ماندن است نه برای زندگی کردن!!!
کارگران و زحمتکشان گرامی همان­طور که می­دانیم: 
چرخ اقتصاد کشور با دستان پرتوان ما به چرخش در می‌آید، بیایید برای رهایی از این وضعیت اسفبار  نابرابر و ظالمانه، برای رسیدن به یک زندگی شایسته با هم متحد شویم و تشکل‌های مستقل خودمان را در کارخانه‌ها و صنایع و کارگاه‌ها و شرکت‌ها ایجاد کنیم و اعتراض خودمان را نسبت به افزایش تورم، گرانی مایحتاج روزانه مردم و بیکاری و اخراج­های بی رویه نشان دهیم. این حداقل‌ها حتی در قانون اساسی و مقاوله‌‌نامه‌های سازمان جهانی کار ذکر شده است و جزء ابتدایی­ترین حقوق ما می‌باشد.1
ما کارگران دربند که براساس فشارهای روحی و روانی و بازداشت­های طولانی مدت در سلولهای انفرادی گرفتار انواع بیماریهای جسمی شده­ایم از تمامی کارگران و فعالین کارگری  تشکل­های کارگری از جمله همکارانمان در سندیکای شرکت واحد، سندیکای نیشکر هفت تپه، و همچنین هیات موسس سندیکاهای کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل­های کارگری، کمیته پیگیری، فلزکار و مکانیک، انجمن صنفی خبازهای سقز و تشکل­های کارگری بین­المللی و تشکل­های مردمی و شخصیت­های مردمی که در مدت زندانی و بستری در بیمارستان از ما و خانواده­های ما حمایت مادی و معنوی کردند بی نهایت سپاسگزاری می­کنیم و امیدواریم که این همکاری و همبستگی هر روز از روز پیش بیشتر و بیشتر شود.

1)  البته می­دانیم که دولت­های سرمایه­داری حتی همین قوانین نیم بند خودشان را هم رعایت نمی­کنند ولی ما کارگران از همین قوانین نیم­بند برای رسیدن به مطالبات خودمان باید استفاده کنیم.

به امید اتحاد و همبستگی تمامی کارگران جهان
رضا شهابی عضو هیأت مدیره و مسئول مالی سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران و حومه
علی نجاتی عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
بیمارستان امام خمینی تهران - 22/5/1391



انتشار: کمیته دفاع از رضا شهابی - 26 مردادماه ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

No comments:

Post a Comment